سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگهداری از چاپگر

اغلب دوستانی که از چاپگرهای لیزری استفاده می کنند کمتر به نحوه نگهداری آن توجه نموده وفقط به محل قرار گرفتن این چاپگرها روی میزشان اهمیت می دهند .برای افزایش عمر دستگاه هنگام استفاده از چاپگرهای لیزری بخصوص از نوع رنگی به موارد زیر توجه داشته باشید:
دمای نگهداری کارتریج های جوهر  بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد باشد. کارتریج ها را در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهیدو همواره در حالت افقی نگهداری یا حمل نمایید.چاپگر را در محیط پر گرد و غبار، کنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار ندهید.
بهتر است پریز برق چاپگر با یک چاپگر لیزری دیگر یا با کامپیوتر و مانیتور لامپی مشترک نباشد و محل اتصال کابل برق به پریز شل نباشد تا از جرقه زدن جلوگیری شود.
هنگام چاپ کردن دستگاه را خاموش نکنید. همچنین هنگام چاپ کردن در دستگاه را باز نکنید. هر دو حالت فوق منجر به گیر کردن کاغذ در چاپگر می‎شود.
چنانچه به هر دلیل کاغذ در دستگاه گیر کرد، پس از شناسایی محل کاغذ به آرامی و با دقت به شکلی آن را آزاد کنید که تکه‏ای از کاغذ کنده نشود چون باقی ماندن تکه کوچکی از کاغذ در چاپگر به سادگی می‏تواند دستگاه را متوقف کند (از چاپ نمودن روی کاغذهای منگنه‏دار یا چسبنده پرهیز کنید)
چنانچه از کاغذهای گلاسه برای چاپ استفاده می‏کنید سعی کنید از کاغذهایی که مخصوص پرینتر لیزریSW رنگی است استفاده کنید. اکثر کاغذ گلاسه‏های موجود در بازار، مخصوص چاپگرهای جوهر افشان است و استفاده از این کاغذها در لیزری رنگی ممکن است باعث شل شدن کاغذ در اثر حرارت فیوزر (جایی که کاغذ گرم می‏شود تا تونر روی آن پخته شود و در قسمت نزدیک به خروجی کاغذ ازچاپگر  قرار دارد) شود و کاغذ در چاپگرگیر کند. ضمنا حداکثر وزن کاغذ مورد استفاده را می‏توانید در درایور چاپگرتان ببینید.
از استفاده طولانی و بی‏وقفه از چاپگر خودداری کنید. در چاپگرهای با قدرت کمتـر حداکثر 60 برگ و در چاپگرهای قویتر حداکثر 150 برگ را در یک مرحله چاپ کنید و به مدت چند دقیقه به آن استراحت دهید. ضمنا چنانچه هنگام چاپ صدای فن خنک کننده چاپگر شنیده شد (این موضوع بیشتر در فصل گرما اتفاق می‏افتد) بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید و با یک استراحت کوتاه (حداقل 10 دقیقه) چاپ را از سر بگیرید.
برای تمیز کردن داخل چاپگر از دستگاه های دمنده هوا (blower) استفاده نکنید چون پودر موجود در داخل چاپگر ممکن است جلوی شیشه لیزر، لایه نازکی از گرد پودر ایجاد کند و تصویر چاپ شده را غیر شفاف کند. همچنین از جاروبرقی استفاده نکنید چون تونرهای ریخته شده در چاپگر توسط جارو جذب نمی‏شود و از جارو به هوا پراکنده می‏شود. بهتر است در حالی که چاپگر خاموش است (و کابل برق را نیز کشیده‏اید) از یک پارچه مرطوب که آب آن به طور کامل گرفته شده است برای تمیز کردن داخل چاپگر استفاده کنید.با رعایت نکات فوق چاپگر لیزری شما نیازی به سرویس توسط سرویس کار ندارد.


» نظر