سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالعه

چندی پیش برای پسرم که درپایه سوم دبستان مشغول به تحصیل است یک کتاب هدیه دادم ، فکرمیکردم با بازکردن بسته خیلی خوشحال خواهد شد ولی با کمال تاسف دیدم کتاب را به گوشه ای پرتاب کرد و با چهره ای درهم کشیده گفت این چیه خریدی ؟! کتاب به چه درد من میخورد؟!

یاد کودکی خود افتادم که درست درهمین سن به قدری به کتاب ومطالعه علاقه داشتم که عضوکتابخانه ملی اهرنیز بودم و اگر کسی به من هدیه ای می دادترجیح می دادم ان هدیه  کتاب باشد.

وقتی موضوع را با تعدادی از همکاران مطرح کردم آنها نیز کمابیش با چنین مشکلی روبرو بودند! بچه ها ضمن آنکه از نظر تحصیلی دچار مشکل هستند بلکه ازمطالعه و کتاب نیز گریزان می باشند.گرفتاریهای شغلی اولیا که موجب فاصله بین آنها و فرزندانشان شده ، با کم کاری و بی حوصلگی معلمان فرزندانشان که در گیر گرفتاریهای درآمدی خودشان شده اند دست به دست هم داده اند تا فرزندانمان از نظر تحصیلی و فرهنگی دچار افت شوند. آموزش وپرورش هم که هم خودش و هم دیگران را با درصدهای قبولی سرگرم نموده و برای غنی بخشی مواد آموزشی و فعال نمودن معلمان راه دیگری نمی شناسد. البته همگان قبول دارند که درکشور ما به آموزش و پرورش به دیده مصرف کننده نگاه میکنند نه تولید کننده . و تا این دیدگاه واقعا عوض نشده باشد انتظار زیادی نباید داشته باشیم.


» نظر

خیالات خوش

پدری با دو پسرش در حال قدم زدن بودند که یکی از فرزندانش می پرسد چرا ما ماشین نداریم ؟                پدر در جواب میگویدچرا پسرم مگر نمی دانی به زودی قرعه کشی حسابهای قرض الحسنه بانک ..... انجام خواهدشد و ما صاحب ماشین میشویم امسال من ۱۰۰۰۰۰۰ریال ! درحسابم پول دارم. پسرکوچکتر با خوشحالی میگه من همیشه جلو پیش شما مینشینم و با مخالفت برادر بزرگتر روبرو می شود که کار را به  دعوا میکشاند. پدر عصبانی میشه و میگه بچه های بی ادب تقصیر ازمن است که شمارا سوار کردم زود پیاده بشید!؟ 

این روزها بانکها با روشهای مختلف و تکنیکهای جدید چنان مردم را در تخیلات خود غرق میکنند که همه فکر میکنند صاحب جوایز بزرگ ان بانک میباشند!     


» نظر

معلمی

هفته ای به نام هفته بزرگداشت مقام معلم درنظرگرفته اند تا عده ای که ما آنهارا مقام مسئول میشناسیم در اجتماعاتی که خودشان برپاکرده اند حاضرشده و با جملات تکراری برای دیگران سخنرانی کنندوگاها برای دست خالی نبودن، پیام تبریکی در یک ورق کاغذمیگویند بنویسند و جهت اینکه امضا کردن چنین کاغذهایی وقت گیر است دستورمی دهند امضایشان را نیز با رنگی دیگر درآن ورق چاپ کنند!  البته مامی دانیم که لازم است درتمام زمینه ها بایدصرفه جویی کرد وچون مسئولان پی درپی جلسه وسخنرانی دارند باید قدرزمان رابدانند!؟

هنوزهم تعریفی برای نمونه بودن معلم ندارند وباید یکسری فرمها را معلمان داوطلب نمونه بودن پرکنند تا انشااله نمونه شوند ویک سکه طلا هم نصیبشان شود!؟برای اجرای عدالت هم روش پلکانی را بکارگرفته اند تا بدین ترتیب بگویندما از اقشارکم درآمد حمایت میکنیم حالا ضروری نیست به فکرسابقه وتجربه معلمان با سابقه باشیم فقط عدالت ایجاب میکند که کسانی که بالاتر از ۳۰۰هزارتومان میگیرندکمترحقوقشان افزایش یابد!!؟

آقا کمی هم باید انصاف داشت دولت چرا بایستی به فکروضع معیشتی معلمان باشد؟ معلم که خودش می داند به واسطه شغل شریف معلمی نبایستی شغل دیگری داشته باشدو به همین دلیل هم باید چون معلم است قانع باشد .

بهتراست ازهمین حالا جلوی بعضی ازنارضایتی ها را گرفت یعنی پیشگیری اساس هر مشکلی است بدین منظور چندین پیشنهادآنچنانی ارائه میگردد:

معلمانی را استخدام کنیم که حداقل منزل شخصی داشته باشند.

اگر خواستند ازدواج کنند حتما بایستی همسرشان را ازبین حقوق بگیران انتخاب کنندتا سرماه حقوقشان را بیشتر ببینند.

به فرهنگیانی که صاحب فرزند نمیشوند جایزه تعیین کنند و یا اگر خواستند صاحب فرزند شوند بیش از یک فرزند ممنوع میباشد.

و در آخر جهت محکم کاری استعفایشان را بدون ثبت تاریخ در موقع استخدام اخذنمایند تا در آینده در صورت بروز مشکلاتی با استعفای از پیش ارائه شده موافقت نمایند.   

ببخشید فراموش کردم : هفته معلم برمعلمان عزیزمان مبارک!


» نظر

اخلاق

حتماشنیدید "قومی که گشت فاقد اخلاق ، مردنی است"هرقومی برای خیرو صلاح خود ضوابط معینی دارندکه نشات گرفته از مذاهب آسمانی و یا قردادهای اجتماعی ویاگاهی توام ازهردو مورد میباشد.درهرصورت مربیان ووالدین سعی دارندآنهارا به فرزندان خود منتقل کنند.

اخلاق پایه های رشد وشخصیت جامعه انسانی رامیگذارد وارزش وجودی هرانسان در سایه آن ارزیابی میشود.درجوامعی که اخلاق حضورنداشته باشد روابط صورت حیوانی دارد آنکسی که قویتراست خودرامجاز میداندبردیگران بتازدویا ارزش وجودی دیگران رابه باد مسخره گیرد؟!

اسلام دین عزت است وعزت وسربلندی جامعه را درگرو اخلاق وفضایل اخلاقی می شناسدوکاملترین مومن راخوش اخلاق ترین آنها میشناسد.بهتراست جوانان اخلاق بد وناپسند را که یک نوع بیماری است درخودمعالجه کنند وزمینه رابرای سلامت وآرامش جامعه فراهم سازند.

بنظرشما درچند سال اخیر مشکلی به نام افت اخلاقی در جامعه دیده نشده است ؟!


» نظر

یا مقلب القلوب والابصار

با سلام حضور کلیه دوستان و هموطنان عزیز ، سال نورا تبریک عرض نموده و امیدوارم سال پرخیروبرکتی داشته باشید.طبق معمول دیرآپ شدم؟

 توفیق داشتم که لحظه تحویل سال نو در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضور داشته باشم و علی رغم ?ساعت نشستن در هوای سرد آن روز  ،  گرمی حضور در آن مکان معنوی را همراه با دیگر مشتاقان آن حضرت در وجودم احساس کنم.بی ریا خدمتتان عرض کنم که برای تمامی دوستان وهموطنان عزیزم آرزوی سعادت و خوشبختی داشتم .

آنچه در راهها همه مسافران نوروزی شاهد بودند حضور صمیمانه و مداوم نیروهای انتظامی و راهنمایی ورانندگی بود که به طور شبانه روزی در خدمت مردم بودند که بدین وسیله به آن عزیزان خسته نباشید گفته و سلامتی  و سرافرازی این عزیزان را از حضرت باریتعالی خواستارم .اگر کم لطفی بعضی از رانندگان نبود امسال هیچ خطر وگرفتاری  از بابت تصادفات جاده ای پیش نمی آمد . البته شاهد آن هم بودیم که بعضی از همان کم لطفها باعث مرگ و گرفتاری بسیاری از خانواده هایی می شدند که  به قانون احترام میگذاشتند.

در مقابل این رضایت از مسئولان راهنمایی و رانندگی و هلال احمر ، تمامی مسافران از وضعیت راههای کشور گله مند بودند و مخصوصا از دست مسئولان مربوطه ناراضی ؟!

متاسفانه وزیر راه وترابری در نوروز سال85به مردم وعده داده بود که در سال جدید دست اندازی پیدا نخواهند کرد و حتی برای نشان دادن دست اندازها وعده اعطای جایزه هم داده بود!!

واقعا بعضی از مسئولان ما ،درباره مردم چه چیز فکرمیکنند؟

 اگردراین مورد خوش بینانه نگاه کنیم آیا چنین مواردی ، عدم آگاهی بعضی ازمسولان  را نشان نمی دهد؟

امیداست در راس کارهای اجرایی کسانی قرار بگیرندکه درد مردم را واقعا بفهمند و از حوزه کاری و حدود امکانات و اختیارات خود باخبر باشند!

همیشه سرافراز و پیروز باشید.

 


» نظر