سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمت سربازی

پسر یکی از دوستان که به تازگی به خدمت سربازی اعزام شده از خدمت منصرف شده! و فعلا هم در خانه مشغول بازیهای رایانه ای است . نصیحتهای دوستم هم تاثیری نداشته و به پشتوانه مادر،پدر بیچاره را مجبور به تهیه اسنادی نموده که برای فرزند عزیزش معافیتی جور نماید.چندی پیش هم یکی ازآشنایان را دیدم که برای پیدا کردن رابط پزشکی جهت  معافیت پزشکی فرزندش به هرکسی رو می انداخت! ظاهراْ نظام ما هم  به جذب نیروی وظیفه چندان رغبتی از خود نشان نمی دهد.نمی دانم این فرزندان ناز پروده ما چه وقتی سرد وگرم زندگانی را خواهند چشید خدا میداند؟ 

 من یکی از طرفداران بهاء دادن به خدمت سربازی هستم چون به نظرم در سازندگی تن و روان جوانان بسیار مهم و تاثیر پذیر است و به نوعی در سلامت  آینده میهنمان نیز بسیار موثر است .قبلا سپاه به خاطر ظاهری ملایمتر و معنوی تر از ارتش در جذب سرباز محبوبیت وتوفیق بیشتری داشت که دراین اواخر آنها هم از فعالیت خود کاسته اند.

شاید داشتن مدارک دانشگاهی و یا برخورداری از زندگی مرفه دلیل گریز از سربازی به حساب آید ولی من خودم شاهدم که خانواده های روستایی خیلی بیشتر و حریص تر به مسئله معافیت خدمت سربازی فرزندانشان اهمیت می دهند تا خانواده های شهری! نظرشما چیست؟


» نظر