سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به مشهد مقدس

بعد ازعید فطر جهت زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد رفتم به خیال خودم که درنیمه دوم سال باتوجه به شروع مدارس و سردی هوا،از جمعیت زائران حرم کاسته می شود وماهم برخلاف زیارت اول سال دستمان به ضریح مطهر می رسد. ولی چنان بود که تا از نزدیک نبینی و فشار جمعیت و گاهگاهی  ضربات دست دیگران را نوش جان نکنی  نمی توانی کثرت زائران را لمس کنی؟!

نمی توان گفت گلایه از آن زائران بی انصافی است . چون امام رضا حتما تمامی زائرانش را می خواهد و ناراحتی هیچکدام  قابل قبول نیست پس چرا طوری زیارت کنیم که موجبات رنجش دیگران رافراهم سازیم ؟

آیا فشار دادن پیران و زمین زدنشان می تواند قابل قبول وتوجیه باشد؟ آیا جهت دست زدن به ضریح از بالای سر دیگران چنگ انداختن و خوردن دستشان به چشم دیگران و یا کشیدن پیراهن دیگران که بیشتر اوقات حداقل منجربه  پاره شدن لباسها یا چادر یا روسری میشود اشتیاق زیارت می باشد.

بیائید با توجه به رهنمودهای گهربار آن عزیزان که جهت زیارت حرم هایشان مشرف میشویم به دیگران احترام بگذاریم و طوری زیارت کنیم که دیگران هم بهره مند شوند و کسی آسیبی نبیند
» نظر

تنبیه

با شروع مهر ( فصل مدرسه ) بیشتر پدرو مادرها با یک مشکل مشترک روبرو هستند آنهم مشکل بچه های بازیگوش و درس نخوان می باشد . بعضی به گمان خود این اشکال را حل کرده اند یعنی با کوچکترین مسئله ای که از سوی کودکشان ببینند مادرها با ناله ونفرین و پدرها با تنبیه بدنی به مبارزه با کودک می پردازند!

آنچه که در مورد تنبیه  بخصوص تنبیه بدنی باید درنظر گرفته شود نحوه اجرای آن است که کودک آنرا بعنوان نتیجه عمل زشت خود تلقی کند نه آنکه وسیله تلافی و فرونشاندن خشم بزرگترها !

پس باید:

- متناسب با عمل خلاف کودک باشد وتا آن حد لازمست که او را متوجه عمل خطایش کند.

- نباید جنبه انتقامجویی و یا کینه توزی داشته باشد. نبایستی با حرص وخشم به جان فرزندمان بیافتیم و اورا به باد کتک بگیریم مخصوصاً زمانی که ازکار برگشته ایم و با مشکلی از سوی کودک مواجه شدیم ، تنبیه کردنمان جنبه بی حوصله بودن و خستگی از کارمان تلقی شده و اثر مثبتی نخواهد داشت .

خلا صه اینکه تنبیه باید بلا فاصله و فوری صورت پذیرد تا کودک رابطه آن را با عمل زشت خود درک کند.


» نظر