سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالعه

چندی پیش برای پسرم که درپایه سوم دبستان مشغول به تحصیل است یک کتاب هدیه دادم ، فکرمیکردم با بازکردن بسته خیلی خوشحال خواهد شد ولی با کمال تاسف دیدم کتاب را به گوشه ای پرتاب کرد و با چهره ای درهم کشیده گفت این چیه خریدی ؟! کتاب به چه درد من میخورد؟!

یاد کودکی خود افتادم که درست درهمین سن به قدری به کتاب ومطالعه علاقه داشتم که عضوکتابخانه ملی اهرنیز بودم و اگر کسی به من هدیه ای می دادترجیح می دادم ان هدیه  کتاب باشد.

وقتی موضوع را با تعدادی از همکاران مطرح کردم آنها نیز کمابیش با چنین مشکلی روبرو بودند! بچه ها ضمن آنکه از نظر تحصیلی دچار مشکل هستند بلکه ازمطالعه و کتاب نیز گریزان می باشند.گرفتاریهای شغلی اولیا که موجب فاصله بین آنها و فرزندانشان شده ، با کم کاری و بی حوصلگی معلمان فرزندانشان که در گیر گرفتاریهای درآمدی خودشان شده اند دست به دست هم داده اند تا فرزندانمان از نظر تحصیلی و فرهنگی دچار افت شوند. آموزش وپرورش هم که هم خودش و هم دیگران را با درصدهای قبولی سرگرم نموده و برای غنی بخشی مواد آموزشی و فعال نمودن معلمان راه دیگری نمی شناسد. البته همگان قبول دارند که درکشور ما به آموزش و پرورش به دیده مصرف کننده نگاه میکنند نه تولید کننده . و تا این دیدگاه واقعا عوض نشده باشد انتظار زیادی نباید داشته باشیم.


» نظر