سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانواده

چندی است مطلبی درمورد خانواده نداشتم فکراین پست ازآنجا نشات گرفت که در جمع دوستان عده ای ،عده ای دیگر را به زن ذلیلی متهم میکردند و مثلا خودشان را خیلی مرد می پنداشتند و به حساب نیاوردن خواسته های همسرشان و بی توجهی و دادو فریادی که برسر آنها میزدند را از امتیازتشان برمی شمردند.یکی از آن افراد از نزدیکان من بود که در شهر ظاهری محترمانه با بیگانگان دارد ولی من ازچگونگی همسرداری او باخبرم!؟

با تمدن چندین ساله و درحالیکه در قرن بیست ویکم هستیم و جامعه از لحاظ مدنی بسیار گسترش یافته و علم ودانش بشری تکامل یافته است در شگفتم که چرا بسیارند کسانی که زن را ذلیل ومطرود می شمارند؟! با بررسی گذرایی در زندگی بسیاری از مردان بزرگ، می‌توان دریافت که نقش همسر و یا مادر آنان در موفقیت‌شان بسیار پررنگ بوده است.  

مردانی که به دنبال یک زندگی آرام و با نشاط هستند ، می‌بایست در ابتدا ویژگی‌های فطری همسرشان را بدانند تا بتوانند بر مبنای یک استراتژی مشخص، زندگی شیرینی را برای خود و اعضای خانواده بیافرینند.مردان می‌توانند با شناخت این ویژگی‌ها، گام‌های بسیار بزرگی را در زندگی خانوادگی خود بردارند، مثلاخانم‌ها دوست دارند که همسرشان به آنان توجه نماید و با این اقدام به احساس خوب و آرامش‌بخشی دست می‌یابند. آنان دوست دارند اگر در خانه، کوچک‌ترین اقدامی را انجام دادند ، از جانب همسرشان مورد توجه قرار گیرد. به عنوان نمونه:

اگر آنان در دکوراسیون وسایل خانه، تغییری ایجاد کردند و یا لباس جدید و زیبایی پوشیدند، دوست دارند به سرعت، عکس‌العمل همسرشان را ببینند. مردانی که از شدت خستگی و یا عدم اطلاع ویا غرور بیجا، اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند، به‌طور معمول، همسرشان بعد ازمدتی، دچار احساس بی‌توجهی و در بسیاری از مواقع، افسردگی می‌شود.یادتان باشد که با یک جمله‌ی بسیار ساده و دلنشین، می‌توانید توجه خود را به همسرتان نشان دهید و او را نسبت به زندگی، دلگرم نمایید و ببینند این توجه چه اثرهای مثبتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.مطمئن باشید با آرامش زندگی کردن و داشتن روابط خوب با همسرتان نتنها موجب کسرشأن شما نمیشود بلکه آگاهی و درایت شما رانشان می دهد.

بهتراست هر روز قبل از ورود به خانه، همه‌ی مشکل‌های محیط کار را فراموش کرده و با لبخند و روحیه‌ای مثبت ، وارد خانه شوید و سعی کنید با جمله‌های انرژی‌بخش ، توجه خود را به همسرتان نشان دهید و بعد ببینید چه‌قدر زندگی ، شیرین‌تر می‌شود.

 خانم‌ها شیفته‌ی احترام و تکریم هستند. آنان دوست دارند در هر شرایطی، همسرشان به آنان احترام بگذارد. آقایان با احترام گذاشتن به همسرشان، اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهند.خانم‌ها علاقه‌مندند که در جمع خانواده، همسرشان آنان را با نام زیبا و محترمی، صدا زده و در محیط‌های خانوادگی از آنان تعریف کند. اگر مردی چنین اقدامی را انجام دهد، به‌سرعت شاهد قدردانی همسرش با یک جمله و یا اقدام مثبت خواهد بود.

فرزندان یک خانواده نیز وقتی احترام پدر و مادر را می‌بینند ، یاد می‌گیرند که همواره حرمت مادر را حفظ نموده و او را مورد احترام قرار دهند. البته احترام همیشه دو طرفه است ولی حساسیت این موضوع برای خانم‌ها بسیار بیش‌تر است. در ضمن ، خانم‌ها فوق‌العاده علاقه‌مند به تکریم پدر و مادرشان از جانب همسرشان هستند.نگویید چرا ما باید احترام بگذاریم؟ این جمله تخریب کننده‌ی یک زندگی مثبت است. از همین حالا دست به کار شوید و ببینید چگونه می‌توانید به همسرتان بیش‌تر احترام بگذارید و او را مورد ستایش قرار دهید. مطمئن باشید که فایده‌هایش برای شما بسیار بیشتر است.


» نظر