سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد خدا

گاهی اوقات که گوشه خلوتی پیداکردم به رنج وگرفتاریهای مردم هم فکرمی کنم و به نقشه های شومی که برخی برای دیگران می کشند واجرا می کنند !

بیشتر این افراد چنان در جامعه مقبولیت دارند که خودشان هم متوجه محبوبیتشان در جمع هستند و عملا لذت خوب بودن راکه هرچند با ظاهرسازی کسب کرده اند  چشیده اند!پس چرا پاک نیستند ؟!

ریشه تمام ناپاکی ها و باطنی نادرست داشتن را درجامعه ما باید در فراموش نمودن خدا دانست.

خدا را هرلحظه  یادکنیم که" با یاد او هم دلهایمان آرام میگیرد" وما را ازارتکاب اعمال ناشایست بازداشته و بجای تخریب فکر و کار اطرافیانمان ما را به سوی سازندگی و محبت سوق میدهد.

درهرزمان و مکانی اگر هرچیزی حتی انسان بودنمان راهم فراموش کردیم خداوند مهربان رافراموش نکنیم.   


» نظر

ارتباط

دوستان عزیزم درپیامهای خود از عدم به روز رسانی سریع وبلاگم گله داشتند و با اظهارلطفشان تشویقم میکنندکه مطالب وبلاگم را سریعتربه روزآوری نمایم ، آن دوستانی که از نزدیک بامن درارتباطند می دانند که چقدر گرفتار کار اداری میباشم و ازنظروقت همیشه در مضیقه ! در ادارات ما تقسیم کارها طوریست که یکی مثل من درحسرت یک لحظه آرامش و فرصت استراحت است   و دیگری بخاطر اندکی کارش به شغل وکاردیگری نیز مشغول میشود.با این حال اگر فرصتی در زمان فراغت ازکارداشته باشم و دردمیگرن نیز اجازه فعالیت بدهد حتما در خدمت دوستانم خواهم بود.

مطلبی در وبلاگ دوست گرامی (چگونه درهای صحبت رابگشائیم) توجهم را جلب نمود:

"مدرسه وسیستم های آموزشی تنها صحبت کردن را به ما یاد داده اند . نه ارتباط برقرار کردن  یا اداره کردن روابط ومعاشرت هایمان را.آنها تنها به ما آموخته اند چگونه خودمان را کنترل کنیم وچه کارهایی را انجام ندهیم."

فعلا سیستم آموزشی ما طوری است که معلم تمامی تلاشش آموزش مطالب کتابهای درسی است آنهم جهت کسب درصد قبولی برای جلب رضایت مسئولانش !

البته این یک واقعیت است که درایران  ملاکی جز درصد قبولی برای سنجش فعالیتهای آموزشی وجود ندارد؟

فعالیتهای پرورشی راه حلی است که برای مشارکت و درگیرکردن دانش آموزان با محیط مدرسه وجامعه لازم دارند آنهم نه بصورت مستقل از مقوله آموزش و جدا از معلمشان به عنوان مربی پرورشی ؟!

باید قبول کنیم تحولی عظیم در زمینه آموزش وپرورش درمیهنمان بایستی صورت بگیرد و این با پارتی بازی و استفاده از جریانهای سیاسی وابسته به جناحی در آموزش وپرورش بدست نخواهدآمد و لازم است افراد کارشناس وخبره درآموزش وپرورش کارها را بدست گیرند .

 


» نظر

عزاداری

با نزدیک شدن ماه محرم بازار طبل وسنج های گوناگون رونق پیدامیکند.هیتهای عزاداری نیز برای رقابت با یکدیگر سعی میکنندطبل وسنج های بزرگتر وبهتری را از طریق جمع آوری نذورات مردم تهیه کنند. این وضعیت شکل عزاداری حسینی را کاملا دگرگون میکندوبیشتر افراد حساس به سروصدا را ناراحت کرده بجای گوش دادن به نوحه و مرثیه حسینی صدای طبل وسنج های گوناگون آنها را فراری می دهد.صداهای طبل وسنج ها درمنازل نیز آرامش نگذاشته وآنها را از گوش دادن به نوحه و مرثیه های پخش شده از رادیو و تلویزیون هم محروم می سازد. آیا جوانان عزیز این چنین عزاداری در شان آن بزرگواران است؟


» نظر

اسفاده از فکس ویندوز

همکاران عزیز با توجه به نوع کارشان اغلب به دستگاه فکس نیاز دارند وبا اینکه کامپیوتر دارای مودم در اختیارشان میباشد ولی باز هم دستگاه فکس تهیه می کنند و بر هزینه خود یا مدرسه می افزایند .ویندوز قابلیت ارسال و دریافت فکس را دارد و میتواند با بهترین کیفیت مطالب و اسناد شما را به دستگاه فکس یا کامپیوتر دیگر ارسال  و یا دریافت نماید.

راه اندازی فکس :
 
ابتدا در محیط ویندوز XP روی Start کلیک کنید و گزینه Printers & Faxs را کلیک کنید. سپس در پنجره ای که باز می شود گزینه Set up faxing را از منوی کناری انتخاب کنید.
 
سی دی ویندوزXP را داخل درایو خود قرار دهید تا برنامه از روی سی دی نصب شود. پس از پایان نصب به پنجره Printers & Faxs باز می گردیم و گزینه Send a fax را از منوی کناری انتخاب می کنیم        .                                   
با کلیک روی گزینه Send a fax ویزاردی با نام Fax Configuration Wizard برای ما باز می شود. حال روی گزینه Next کلیک می کنیم و اطلا عات خود را در این صفحه وارد می کنیم. کامل پر کردن این فرم ضرورتی ندارد، پس Next را کلیک می کنیم و به پنجره بعد می رویم. در اینجا گزینه Enable Receive را تیک میزنیم و آن را رویManual answer تنظیم می کنیم و دو بار گزینه Next را می زنیم تا به پنجره Routing Options برسیم.
در اینجا نام پرینتر یا محل ذخیره شدن فکس ها بر روی هارد را با تیک زدن یک کدام از دو گزینه مشخص می کنیم و بر روی گزینه Next و Finish کلیک می کنیم تا به پنجره جدیدی تحت عنوان Welcome to the Send Fax wizard وارد شویم. از این پنجره صرفنظر می کنیم و دوباره به قسمت Printers & Faxs می رویم. بروی عکس فکس دو بار کلیک می کنیم تا برنامه Fax Console باز شود :
 
برای فرستادن فکس در برنامه Fax Console از منوی File گزینه Send a fax را کلیک می کنیم. در پنجره جدید Next را کلیک می کنیم و در قسمت To نام فرد گیرنده و در قسمت شماره تلفن فکس گیرنده را وارد می کنیم و Next را می زنیم. در پنجره بعد موضوع فکس و متن فکس را مشخص می کنیم و دو بار Next را می زنیم و سپس Finish را میزنیم تا فکس مورد نظر فرستاده شود   .
 برای گرفتن فکس کافی است در برنامه Fax Console از منوی فایل گزینه Receive a fax now را کلیک کنید تا فکس مورد نظر دریافت و در جایی که قبلا مشخص کرده اید ذخیره شود.

البته روشهای مختلفی جهت دریافت وارسال فکس وجود دارد که در مطالب آینده توضیح  داده میشود .


» نظر

ضرورت آموزش کامپیوتر

چندسال پیش یونسگوگفته بود درسال 2000 هرکس کامپیوتربلدنباشدبیسواداست . آن روزها ازاینترنت و شبکه های مختلف و پیچیده کامپیوترخبری نبود ولی امروزه بیشتر کارها درجهان از طریق اینترنت صورت می پذیرد، هزاران  ایمیل در یک لحظه فرستاده میشود ودر سریعترین زمان ازیکسوی دنیا به آن سوی دنیا میرسد.

حالاشمابگویید سهم ما ازاین همه پیشرفت چه بوده است ؟ آیا با شروع سال2007 همه ایرانیها با کامپیوتر آشنا هستندومیتوانند باآن کارکنند؟ یا جاهایی ازایران وجوددارد که تصورشان از کامپیوتر همان مانیتور روی میزمیباشد چه رسد که باآن کارهم بکنند!آیا نبایستی در پی راه حل بهتری در جهت آموزش همگانی استفاده از کامپیوتر باشیم ؟ آیا زمان آن نرسیده که در کلیه مدارس، کارگاه کامپیوتر وجود داشته باشد و ساعتی نیز به آموزش رایانه اختصاص دهند؟  


» نظر