سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناعت

به نظر من بزرگترین بدبختی بیشتر انسانها ، طمع می باشد و خوشبختی را در داشتن مال و ثروت می دانند و به کم قانع نیستند در حالیکه قناعت هنری بزرگی است که هرکسی هنر کسب آنرا ندارد.خداوند هر نعمتی را برای شاد کردن و راضی نمودن ما آفریده و در اختیارمان قرار داده ، ولی ما یا علم درک آن را نداریم و یا به آنچه داریم قانع نیستیم و این باعث بدبختی و افسردگی ما میشود.ما می توانیم با حداقل امکاناتمان زندگی خوب و رضایتمندی برای خود ایجاد نمائیم.

پندهای لقمانی را زینت بخش این پست می دانم:

 لقمان به پسرش گفت: به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری! دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی! و سوم اینکه در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی !
پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟
لقمان جواب داد:
اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد .
اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است .
و اگر با مردم دوستی کنی، در قلب آنها جای می گیری و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست .


» نظر

سوم خرداد

سوم خرداد یادآور شجاعت و غیرت رزمندگان و شهدای عزیزمیهنمانمان است.رزمندگان ما با سلاحهایی که به هیچ وجه با سلاحهای دشمن هم از نظر کمی و هم از نظرکیفی قابل مقایسه نبود فقط در پرتو اسلام و عشق به میهن درکنار اتحاد بی نظیری که داشتند توانستند بر دشمن غلبه نمایند و خرمشهر  عزیز را از وجود نحسشان پاک نمایند. به سهم خویش دستان آن عزیزان را میبوسم و بر روان پاک شهدای غیور میهنم درود وصلوات میفرستم. باشد که جوانان عزیزمان قدر فداکاریها و رشادتهای آنان را بدانند و در عمل با اتحاد و همبستگی دراین شرایط حساس، دشمنان میهنمان را مثل همیشه مایوس نمایند.


» نظر

خودروی ملی

چندین سال رانندگی باعث نوعی وابستگی به خودرو شده است طوری که وقتی پیاده جایی میروم کمبودش را با تمام وجود حس می کنم.این وسیله اعتیادآور که برای تهیه اش گرفتار پرداخت انواع وامهاشده ام را اولین بار جهت رفت وآمد بین اهر وهوراند تهیه کردم که روی هم رفته بجز فواید اندکش جز دردسر و گرفتاری از بابت هزینه های تهیه ،نگهداری و تعمیرات چیزی عایدمانشده است.البته بی انصافی است فقط از گرفتاریهایی که از طریق خودروهای تولید داخلی نصیبمان شده سخن بگویم واز فوایدی که خودروهای استاندارد جهانی فاقد آن هستند سخنی به میان نیاورم.مثلا بزرگترین حسن خودروهای داخلی اشتغال زایی است درستکه ما کارمندیم و بالاخره حدود 8الی 10ساعت به کاری مشغولیم ولی باید قبول کرد بقدری بیکار در کشور موجودند که جهت سرگرمی یا به عبارت بهتر جهت گرفتاری مفید دور از سرگرمیهای خلاف (حضور در تعمیرگاههای مختلف و دربه دری جهت تهیه قطعات )بسیار مفید نشان داده اند و ازاین بابت بایستی نشانهای افتخار جهانی کسب نمایند.از طرفی هماهنگی با وزارت راه وترابری و شهرداریها در ایجاد جاده و خیابانهای پر از چاله و سرعت گیر و تولیدخودروهای داخلی بسیار ضعیف ومعیوب ، دست در دست هم داده اند تا به نوعی ورزش اسب سواری تداعی شود و رانندگان ایرانی کمتر دچار چاقی مفرط و یا عدم چاقی شکم شوند.خودم مدتی سوار اسب هم شده ام چنین تکانهای شدیدی که هنگام ماشین سواری حس میکنم را موقع اسب سواری به یاد ندارم ...


» نظر

خدمت سربازی

پسر یکی از دوستان که به تازگی به خدمت سربازی اعزام شده از خدمت منصرف شده! و فعلا هم در خانه مشغول بازیهای رایانه ای است . نصیحتهای دوستم هم تاثیری نداشته و به پشتوانه مادر،پدر بیچاره را مجبور به تهیه اسنادی نموده که برای فرزند عزیزش معافیتی جور نماید.چندی پیش هم یکی ازآشنایان را دیدم که برای پیدا کردن رابط پزشکی جهت  معافیت پزشکی فرزندش به هرکسی رو می انداخت! ظاهراْ نظام ما هم  به جذب نیروی وظیفه چندان رغبتی از خود نشان نمی دهد.نمی دانم این فرزندان ناز پروده ما چه وقتی سرد وگرم زندگانی را خواهند چشید خدا میداند؟ 

 من یکی از طرفداران بهاء دادن به خدمت سربازی هستم چون به نظرم در سازندگی تن و روان جوانان بسیار مهم و تاثیر پذیر است و به نوعی در سلامت  آینده میهنمان نیز بسیار موثر است .قبلا سپاه به خاطر ظاهری ملایمتر و معنوی تر از ارتش در جذب سرباز محبوبیت وتوفیق بیشتری داشت که دراین اواخر آنها هم از فعالیت خود کاسته اند.

شاید داشتن مدارک دانشگاهی و یا برخورداری از زندگی مرفه دلیل گریز از سربازی به حساب آید ولی من خودم شاهدم که خانواده های روستایی خیلی بیشتر و حریص تر به مسئله معافیت خدمت سربازی فرزندانشان اهمیت می دهند تا خانواده های شهری! نظرشما چیست؟


» نظر

روز خبرنگار

16مرداد روزخبرنگار نام گرفته است .با توجه به انتظار هر صنف برای ابراز وجود  و یافتن جایگاه و پایگاه مناسبی در جامعه ،خبرنگاران هم جزو کسانی هستند که باید حقوق آنهانیز مورد توجه قرار گیرد.واقعا چرا در کشور ما به این قشر زحمتکش توجهی جز نام گذاری خشک وخالی یک روز بنام آنها نمی شود؟ در دید مسئولان ،خبرنگار کسی است که بایداخبار دلخواه کارهایشان را براساس نظرات آنها منعکس نمایدواز انتشار اخباری که آنها دیکته نکرده اند خودداری نماید( به اصطلاح خودشان فضولی ننماید!)

در عصر کنونی خبرنگاران پل ارتباطی مهم در جامعه هستند و انتظار مردم،(بخصوص مردم ما که در زیر سایه جمهوری اسلامی هستند) دست یافتن به اخباری صحیح و شفاف است تا به درستی از عملکرد مسئولان و یا وضعیت اجتماعی،اقتصادی وسیاسی کشور اطلاع دقیقی داشته باشند.مسلما انعکاس اخبار صحیح وصریح، در تلاش مضاعف مسئولان و اهمیت دادن به رفع نقایص و مشکلات جامعه بسیار مهم و با ارزش است و انصاف نیست خبرنگاران ما به خاطر انعکاس واقعیتها مورد مواخذه و بی مهری قرار بگیرند.

همگان از وضعیت فعلی خبرنگاران در کشور باخبریم .در شهر کوچک ما نیز خبرنگاران دلسوز و فعالی داریم که گاهگاهی به خاطر اطلاع رسانی و یا انتقادی  فورا مورد بی مهری قرار میگیرند که امیدواریم این روند ادامه نداشته باشد.

در خاتمه این روز را به کلیه خبرنگاران شجاع وفعال میهنمان بخصوص خبرنگاران عزیز شهرمان و دوستان عزیزو فعال دوهفته نامه گویا تبریک عرض می نمایم .


» نظر

خانواده

چندی است مطلبی درمورد خانواده نداشتم فکراین پست ازآنجا نشات گرفت که در جمع دوستان عده ای ،عده ای دیگر را به زن ذلیلی متهم میکردند و مثلا خودشان را خیلی مرد می پنداشتند و به حساب نیاوردن خواسته های همسرشان و بی توجهی و دادو فریادی که برسر آنها میزدند را از امتیازتشان برمی شمردند.یکی از آن افراد از نزدیکان من بود که در شهر ظاهری محترمانه با بیگانگان دارد ولی من ازچگونگی همسرداری او باخبرم!؟

با تمدن چندین ساله و درحالیکه در قرن بیست ویکم هستیم و جامعه از لحاظ مدنی بسیار گسترش یافته و علم ودانش بشری تکامل یافته است در شگفتم که چرا بسیارند کسانی که زن را ذلیل ومطرود می شمارند؟! با بررسی گذرایی در زندگی بسیاری از مردان بزرگ، می‌توان دریافت که نقش همسر و یا مادر آنان در موفقیت‌شان بسیار پررنگ بوده است.  

مردانی که به دنبال یک زندگی آرام و با نشاط هستند ، می‌بایست در ابتدا ویژگی‌های فطری همسرشان را بدانند تا بتوانند بر مبنای یک استراتژی مشخص، زندگی شیرینی را برای خود و اعضای خانواده بیافرینند.مردان می‌توانند با شناخت این ویژگی‌ها، گام‌های بسیار بزرگی را در زندگی خانوادگی خود بردارند، مثلاخانم‌ها دوست دارند که همسرشان به آنان توجه نماید و با این اقدام به احساس خوب و آرامش‌بخشی دست می‌یابند. آنان دوست دارند اگر در خانه، کوچک‌ترین اقدامی را انجام دادند ، از جانب همسرشان مورد توجه قرار گیرد. به عنوان نمونه:

اگر آنان در دکوراسیون وسایل خانه، تغییری ایجاد کردند و یا لباس جدید و زیبایی پوشیدند، دوست دارند به سرعت، عکس‌العمل همسرشان را ببینند. مردانی که از شدت خستگی و یا عدم اطلاع ویا غرور بیجا، اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند، به‌طور معمول، همسرشان بعد ازمدتی، دچار احساس بی‌توجهی و در بسیاری از مواقع، افسردگی می‌شود.یادتان باشد که با یک جمله‌ی بسیار ساده و دلنشین، می‌توانید توجه خود را به همسرتان نشان دهید و او را نسبت به زندگی، دلگرم نمایید و ببینند این توجه چه اثرهای مثبتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.مطمئن باشید با آرامش زندگی کردن و داشتن روابط خوب با همسرتان نتنها موجب کسرشأن شما نمیشود بلکه آگاهی و درایت شما رانشان می دهد.

بهتراست هر روز قبل از ورود به خانه، همه‌ی مشکل‌های محیط کار را فراموش کرده و با لبخند و روحیه‌ای مثبت ، وارد خانه شوید و سعی کنید با جمله‌های انرژی‌بخش ، توجه خود را به همسرتان نشان دهید و بعد ببینید چه‌قدر زندگی ، شیرین‌تر می‌شود.

 خانم‌ها شیفته‌ی احترام و تکریم هستند. آنان دوست دارند در هر شرایطی، همسرشان به آنان احترام بگذارد. آقایان با احترام گذاشتن به همسرشان، اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهند.خانم‌ها علاقه‌مندند که در جمع خانواده، همسرشان آنان را با نام زیبا و محترمی، صدا زده و در محیط‌های خانوادگی از آنان تعریف کند. اگر مردی چنین اقدامی را انجام دهد، به‌سرعت شاهد قدردانی همسرش با یک جمله و یا اقدام مثبت خواهد بود.

فرزندان یک خانواده نیز وقتی احترام پدر و مادر را می‌بینند ، یاد می‌گیرند که همواره حرمت مادر را حفظ نموده و او را مورد احترام قرار دهند. البته احترام همیشه دو طرفه است ولی حساسیت این موضوع برای خانم‌ها بسیار بیش‌تر است. در ضمن ، خانم‌ها فوق‌العاده علاقه‌مند به تکریم پدر و مادرشان از جانب همسرشان هستند.نگویید چرا ما باید احترام بگذاریم؟ این جمله تخریب کننده‌ی یک زندگی مثبت است. از همین حالا دست به کار شوید و ببینید چگونه می‌توانید به همسرتان بیش‌تر احترام بگذارید و او را مورد ستایش قرار دهید. مطمئن باشید که فایده‌هایش برای شما بسیار بیشتر است.


» نظر

قلعه بابک معضلی برای منطقه!

پنج شنبه جهت انچام امورات اداری به هوراند رفته بودم که موقع برگشت متوجه شدم راههای منتهی به کلیبر را بسته اند و به شدت ضمن بازدید ماشینها و ثبت مشخصات راننده و همراهان او، از رفتن به اطراف قلعه بابک آنها را باز می داشتند .ماشینهایی هم که بعد از رفتن به کلیبر به طرف پارک جنگلی می رفتند را هم بازمی گرداندند؟!  حالا نمی دانیم این چند تکه سنگ برجامانده بر روی کوه چرا به جای جذب سرمایه برای منطقه باعث گرفتاریهای موجود شده جای بحث دارد؟ همه معتقدند اگر این قلعه بجای آذربایجان مثلا در جایی مثل اصفهان و شیراز بود حالا تبدیل به یک مکان تاریخی مهم و جزو آثار باستانی می شد که مردم را برای دیدن آنجا دعوت هم میکردند.

در توضیح علت جلوگیری مردم و توریستها برای بازدید از این مکان ، سوء استفاده عده ای را مطرح می کنند که باعث ایجاد ناامنی می گردد و این خود نشانه ضعف نیروی های انتظامی می باشد که  چند نفر به اصطلاح آنها اوباش مزاحم دیگران میشوند و آنهمه نیروی بسیجی و انتظامی از مدیریت و اداره آنها عاجز!؟

چرا برای جلوگیری از رفتن مردم به جنگلهای اطراف کلیبر از تبریز گرفته تا مرند و جلفا و اهر و کلیبر و پارس آباد نیرو پیاده می کنند ،در حالیکه با کمتر از نصف این همه نیروی بسیجی و انتضامی میتوان نظم را بر کل منطقه برقرارکرد!  


» نظر
<      1   2